Istimewa Pakej Mesopotamia

Rasai tarikan musim panas di Turki dengan mengembara ke Sanliurfa. Ingin merasai pengalaman Jejak Rasul seperti dalam kaca tv tu, mari menerokai Bandar Sanliurfa dengan kami. Antara fakta menarik ialah Bandar Urfa ni adalah salah satu bandar tertua di dunia yang dibina pada zaman Nabi Isa AS. Gobeklitepe adalah salah satu tempat yang akan kami […]

7 Tempat Menarik di Osaka

Osaka merupakan salah satu bandar terbesar di Jepun. Bandarnya sangat menarik dan terdapat pelbagai tarikan pelancong di sana. Yang menariknya Osaka ni adalah kita boleh lihat kuil-kuil tradisional dan bangunan bertingkat yang moden serta restoran dan kedai-kedai yang banyak. Universal Studios Japan Osaka Aquarium Kaiyukan Istana Osaka Umeda Sky Building Dotonbori Osaka Science Museum Osaka […]

Insta Spot di Switzerland

Switzerland adalah negara yang salah satu negara yang terbersih dan eco-friendly. Kalau korang semua tak letak negara ni dalam bucket list korang, percayalah korang kena tulis semula bucket list korang tu. Bagi yang dah rancang untuk pergi ke Swiss tahun ni. Ni ada beberapa idea dan tempat di Swiss yang wajib korang bergambar. Korang cuma […]

Stonehenge : Sejarah Ringkas

Mesti ramai yang pernah dengar nama stonehenge ni bukan? Ia adalah salah satu monumen sejarah yang paling popular di dunia. Susunan batu-batu besar yang unik membentuk sebuah bulatan ini terletak di Wiltshire, England. Para pengkaji sejarah percaya yang binaan ini telah wujud sekitar 5000 tahun dahulu. Monumen Stonehenge ini telah menjadi pemilikan kerajaan british sejak […]

Makanan Tradisi Dunia di Pagi Raya

Salam Syawal buat semua. Dah baca tentang pakaian tradisi negara-negara luar yang dikongsikan sebelum ni. Sekarang ni nak berkongsi pula tentang makanan yang disediakan pada hari lebaran ini. 1. Malaysia Di Malaysia, tentulah banyak jenis makanan yang dihidangkan bila orang datang beraya. Tapi, tak sah la kalau tak dibuat Lemang dan Rendang. Ia adalah tradisi […]

5 Viewpoint Scotland yang Menarik untuk Dilawati

Suka pergi melancong dan mengambil gambar yang berlatar belakangkan tempat yang mempunyai view yang cantik! Scotland lah antara negara yang korang kena pergi untuk menikmati segala tu. Jom tengok apa antara tempat di Scotland yang mempunyai lanskap dan pemandangan yang dapat mencuci mata kita dengan keindahan dan kecantikannya. Scott’s View Forth Bridge Queen’s View Loch […]

Bunga Wisteria Jepun : Fakta dan Lokasi Terbaik

Bila masuk je musim bunga, mesti ramai tak sabar nak melawat negara yang mempamerkan keindahan dan kemekaran bunga-bunga di situ. Jepun adalah salah satu destinasi pilihan bagi orang ramai sebagai tempat untuk dilawati tatkala musim bunga disebabkan oleh kecantikan bunga sakura di negara itu. Tapi, sebenarnya bukan bunga sakura je yang popular di situ. Bunga […]

Asal Usul Belgian Chocolate

Belgian Coklat adalah coklat dari Belgium. Walaupun Belgium tidak sebesar negara-negara Eropah yang lain. Tapi ia terkenal dengan makanan dan minuman mereka terutamanya Belgian Coklat ni. Apa tu Belgian Coklat ? Antara kriteria coklat belgian ni ialah ia lebih bermentega dan sederhana manis-manis pahit. Coklat belgian seperti truffle dan praline kebiasaannya dibentuk dengan bentuk yang […]

Muslim Friendly Street Food di Jepun

Keinginan mencuba makanan budaya orang lain menjadi salah satu sebab kenapa seseorang itu ingin mengembara ke luar negara. Tapi bagi kita yang muslim sudah pasti ia menjadi satu kerisauan bagi kita. Sebabnya kita kena pastikan yang makanan itu halal atau tidak untuk kita makan. Bagi yang nak pergi ke Jepun, kat sini min nak senaraikan […]

Fakta Menarik Negara Jepun

Semua orang tahu yang negara matahari terbit ni mempunyai adat dan budaya yang unik yang di mana kita memang tak akan nampak di negara lain. Tapi korang tahu tak apa adat dan budaya yang mereka ada sehingga menjadikan ia begitu unik. Jom kita tengok apa fakta yang menarik di Negara Jepun ni. Pekerjaan Menolak Penumpang […]