EU iktiraf MySejahtera sebagai Sijil Vaksin Digital

Berita baik punya untuk semua kaki travel di Malaysia. Sistem vaksinasi kita telah pun diiktiraf oleh Kesatuan Eropah. Pengiktirafan ini merupakan pengiktirafan yang tinggi terhadap sistem pengurusan vaksin di negara kita. Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin berkata : pengiktirafan itu diberi kerana mereka berpuas hati dengan ciri-ciri keselamatan dan kesahihan sistem berkenaan. Ia juga adalah kerana […]

Cappadocia bukan sekadar Belon Udara Panas

Kalau disebut Cappadocia mesti ramai yang akan terbayang belon udara panas. Betul tak? Tapi, adakah tu je aktiviti yang ada di situ? Mestilah tidak!! Banyak tau aktiviti2 menarik yang kita boleh buat di Cappadocia ni. Melawat pelbagai viewpoints Cappadocia Cappadocia penuh dengan viewpoints yang sangat lawa, ada yang percuma ada juga yang berbayar. Di situ […]

Permaidani Bunga Tulip di Istanbul

Setiap tahun dari pertengahan april hingga awal mei akan berjalan Festival Tulip di Istanbul. Korang boleh menikmati keindahan bunga bunga tulip yang seperti permaidani besar yang dibentangkan di tengah tengah taman di istanbul pada waktu ni. Tapi kalau kita dah sampai situ pada waktu yang betul, kat mana tempat yang kita perlu pergi ? Ha, […]

Aktiviti-aktiviti menarik untuk dilakukan di ICELAND

Negara Iceland juga dikenali sebagai Tanah Api dan Ais. Ia negara yang sangat dikenali kerana kawasannya yang sangat cantik dengan gunung berapi, air panas dan ladang lava yang memukau. Selain itu, terdapat banyak aktiviti yang best dilakukan di Iceland yang semestinya rugi kalau tak buat. 1. Golden Circle Tour Inilah aktiviti yang semestinya dilakukan oleh […]

Pengalaman Trip Alps Ventures 3 Negara (Swiss -Germany – Austria) PART 2

Apa khabar semua? Assalamualaikum. Kali ni min nak sambung cerita yang sebelum ni Mesti korang nak tahu apa aktiviti2 kami yang seterusnya kan Aktiviti yang seterusnya, kami pergi pula ke Mount Titlis Dekat Mount Titlis ni, pelbagai aktiviti yang kami buat antaranya Tube Sliding, masuk Glacier Cave dan berjalan di Titlis Cliff Walk. Nak naik […]

Pengalaman Trip Alps Ventures 3 Negara (Swiss – Germany – Austria) PART 1

Assalamualaikum semua, alhamdulillah min baru sahaja pulang dari bawa trips (ALPS VENTURES) pada 1-10 Mac yang lalu. Insha Allah, min akan kongsi kan pengalaman sepanjang 10 hari min bawa trips ke sana. Kami bertolak dari KLIA pada 28 Feb (malam) dan tiba di Zurich, Switzerland pada pagi keesokan harinya 1 Mac. Setelah tibanya kami di […]